Grupa I "Pszczółki"
3 latki
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
miesiąc – listopad 2024
grupa I
Album rodzinny
Mała i duża ojczyzna
Ja i moje ciało
Przygotowania do zimy
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji,
- kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich
- trening pamięci, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny, zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: najpierw, potem, na końcu
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych, zapoznanie z terminami ojczyzna oraz patriotyzm, wdrażanie do odpowiedzialności
- kształtowanie umiejętności rytmicznych, zapoznanie z hymnem Polski, doskonalenie koncentracji uwagi
- nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń, integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych
- nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej zabawy
- rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej
- zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej, wdrażanie do poszanowania zabawek
- kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy po skończonej zabawie
- doskonalenie umiejętności opisywania różnic między snem ludzi i zwierząt, poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy, wzmacnianie empatii i troski o innych w trudnych warunkach zimowych
- rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia otaczającego świata, nauka rozpoznawania i nazywania różnych zwierząt, nauka szacunku do zwierząt i środowiska naturalnego
- rozwijanie umiejętności matematycznych, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi
- zauważanie zmian w wyglądzie zwierząt, kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi, wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, wdrażanie do samodzielności
- wspieranie rozwoju percepcji sensorycznej, nabywanie umiejętności plastycznych, rozwijanie umiejętności rozumienia prostych instrukcji i wykonywania zadań, wspieranie samodzielności i kreatywności